29 Nisan 2012 Pazar

DENİZATI İLKÖĞRETİM TANITIM TOPLANTISINDAYDIM

Bu aralar beni arayanlar Kolej toplantılarında bulabilir:)))Denizatı İlköğretim okulunun 28.04.2012 de tanıtım toplantısı vardı.Sabah oğlanıda alıp gittim.Açıkçası niyetim bu okullardan birine karar verdikten sonra oğlumu da yanımda görütmekti ama olmadı bırakacak yer bulamadım.Neyse sabah okulu da aradm oğlunuzda gelsin dediler rehber öğretmenlerimizle tanışsın. Bu arada kolejler genellikle veli ve aday öğrenci ile tanışmak istiyorlar ama ben karar vermeden önce çocukların kafasını karıştırmaya gerek olmadığını düşünüyorum.Neyse sadede gelelim.
Ben toplantıya 15 dk kadar geciktim dolayısıyla ilk dakikalarda ne görüşüldü bilmiyorum.
Okulun Müdürü sistemi anlattı. Çok eğendiğim yanları da oldu aklıma yatmayan taraflarda.Bu yeni sistemle ilgili olarak ise çok net olmadıklarını gördüm Biz hallederiz dediler kısaca ama çok tatminkar değildi.Zaten biz velilerin peşinde olduğu nasıl olacağı.
Sistem aynı dışarıdan duyduğumuz gibi ;
İlk olarak Almanca veriyolar ve paralel olarak da İngilizce , bu sayede ikinci bir dil öğrenme işini en başta çözüyorlar (Almanca öğrenen her dili öğrenir) Bu yönüyle 100 tam puan.
2- Okula ödediğiniz parada sadece servis yok bunun dışında kalemine, formasına , boyasına kadar veriyorlar, okula dışarıdan bir şey getirmek yasak.Lise bölümü hariç kantin yok.çünkü çocukların maddi farklarının ilişkilerini etkilemesini istemiyorlar ve bu şekilde bariyer oluşturuyorlar.
3-Bir müzik aleti mutlaka çalıyor çocuklar 350 kişilik bir orkestraları bile var.
4- Çantasız sistem ; yani çocuklar eve ödev getirmiyorlar.
5-3.sınıfa kadar sınav yok.Çocukaları sınıf başarısına yönlendiriyorlar.Çünkü çocukların bu sınav ve sıralanma mantığını anlayamadıkları görüşündeler.
6-3.sınıftan sonra çocuk bir sınavda 60 puan alırsa onu takviye edip 2.sınava alıyorlar.Çocukların notları sadece çocuklara ve velilere bildiriliyor.Çocuk isterse arkadaşları ile paylaşıyor.
7-Spor için alanları var ancak yüzme havuzu için dışardan anlaşmaları ver.
8- Tanıtımda ; bu okul çocuklara iyi insan olmayı, atatürkçü olmayı , temel davranışları kazandırı başarı çocukla ilgilidir , akademik olarak da eğitimimiz iyi diyorlar.
Benim bu toplantıdan aklımda kalanlar bunlar.
Okulu bu toplantı esnasında gezdirdiler, ilköğretim açısından yeterli bir yapıları var.Çok büyük bir okul değil.
Sistem belli ki çocukların mutluluğu üzerine kurulu ama benim bazı konularda kuşkularım var. Ne derseniz hayat bu kadar polyanna mı?
Bu hafta Marmara ve Çevre Kolejini gezeceğim. Yazarım ilk görüşlerimi.

Bu arada benim oğlum daha çok küçük, daha oyun çocuğu , NE OKULU YAAA NE OKULUUUUUUU.....Bu benim makus talihim midir nedir, ben okurken de şu kredili sistem başlamıştı, her şey çok güzel olacaktı.Okuduk edebiyatı sınava girdik biyoljiden , fizikden ee noldu adam olduk ama
KİMYAMIZ bozuldu.


3 yorum:

  1. hangi koleje karar verdiniz sonunda merak ettim :)))

    YanıtlaSil
  2. Sonunda kararım çevre koleji oldu.:))

    YanıtlaSil
  3. Çevre kolejini tercih etme nedenlerinizi paylaşabilir misiniz? Birde haftada kaç saat İngilizce eğitim var?

    YanıtlaSil