25 Temmuz 2012 Çarşamba

80 YAŞINDA BİR KADIN ŞEZLONGDA YANLIZ VE HİÇ DE MUTSUZ GÖRÜNMÜYOR

Bu hikaye öyle bir ağacın gölgesinde geçmiyor.Çünkü yaşlı kadın , o bildiğimiz tatil köylerinin birinde denize en yakın şezlongda oturuyordu.yaşı yaklaşık 80 civarında, bembeyaz ve buruşuk teninin üzerinde mavi mayosu, gözünde güneş gözlükleri ve başında hep şu yaşlıların taktığı hasır şapka.Nedense gözüm takılmıştı..Sanırım bu yaşta yanlız oluşuna..Uzun süre baktım yanına gelen ne bir torun ne de çocuğu olacak yaşlarda birileri yoktu. Bana ve oğluma baktı gülümsedi bende başımı öne eğip selamladım ve gülümsedim.
Yaklaşık yarım saat sonra denize girdi ve yüzdü, çıktı ve şezlonguna uzandı.Acaba bu yaşta bende bu kadar özgüvenli olabilir ve denize tek başıma girip yüzebilecek kadar sağlıklı olabilirmiydim? Ah şu sigaradan bile kurtulamamıştım henüz.Acaba bu yaşlı kadın hayatında hiç sigara içmişmiydi. Öğlene doğru kalktı ve plajdan ayrıldı.
Öğleden sonra yine gördüm , barda oturmuş türk kahvesini içiyordu.Yine yanlızdı , birileriyle telefonda konuştu ve bir kaç gün sonra evine döneceğini söyledi.Gerçekten bu tatilde yanlızdı.Ama tuhaf ki en ufak bir yanlızlığa dair mutsuzluğu yoktu.Telefon konuşmalarından anladığım öyle çevresi olmayan arayıp sorulmayan biride değil. yine göz göze geldik.Sanırım gözlerimim sürekli onun üstünde oluşunu farketti belliki anlam veremedi.Ama ben bu hüzünsüz yanlızlığını giderek daha çok merak etmeye başladım.
Acaba çocukları yok mu? Ya başına burda birşey gelse ? Düşsse gece? Hani ortalık yerde olsa biz yardım ederiz ama ya gece su içmek için kalksa ve düşse kimseye sesini duyuramasa? Yada nebiliyim denizde yüzerken kötüleşşse? Nasıl olur da bunu o düşünmüyosa ailesi de düşünmez!!!
Anlayamıyorum ve bu merakım, kafamda bu kadınla ilgili endişelere bulamadığım sorularla doluyum..
Belki de umursamıyor, nerde turak orda bırak.Bir canımız var taşıdığımız o da nerde son bulursa mı? acaba bu özgüvenin sonu...
Kendime bakıyorum yaşantımı şöyle bir gözden geçiriyorum. Hergün ailemi arıyorum annemi babamı iyiler mi diye.Üstümde bir sürü sorumluluk ya sonrası..Ya 80 yaşındaki ben böyle olabilirmiyim.?
Bilmiyorum ama bu kadının sırrını öğrenmeliyim ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder